Chokladälskare får färre slaganfall
Av: magnus, den 14 oktober 2011 07:33
Ju mer choklad, och helst mörk sådan, som de sade att de åt desto lägre var risken för slaganfall, skriver läkartidningen American College of Cardiology enligt Reuters.
Studien bekräftar flera liknande, säger forskaren Susanna Larsson vid Karolinska institutet till Upsala Nya Tidning.
- Regelbunden konsumtion av måttliga mängder choklad kan skydda mot uppkomst av stroke.
Chokladälskare får färre slaganfall - Hälsa - Hälsotips Träningstips Friskvård Träning | Expressen